Аттерсее - Црни мост

Аттерсее површине 46 км² и 169 метара дубоко је главно ронилачко подручје у регији Салзкаммергут у Горњој Аустрији. Већина од око 25 ронилачких места налази се на источној обали, као и најпознатије ронилачко место - Црни мост. Улаз се налази на километру 12,0 између села Веирегг и Сеефелд. Место роњења карактерише делимично вертикални нагиб, са малим надвишеним стрмим зидом, који на око 50-55 метара дубине прелази у нагнуту сипину. Име ронилачке локације настало је по светлуцавој црној води испод друмског моста који се налази на северном крају места за роњење. Да бисте дошли до улаза, морате прећи Уферштрасе (пут поред воде), јер је неколико могућности паркирања (око 3-4 аутомобила) на супротној страни пута. Овде се саветује посебан опрез, јер се пут ка северу види само врло кратко. Одмах након спуста скрените десно (десно раме обале). Након 5 минута, ронилац стиже до првих стенских формација на дубини од 5 до 8 метара. Да бисте истражили најлепши део стрмог зида, немојте пратити ову ивицу стене дијагонално у дубину, већ зароните још 5 минута на око 8-10 метара дубине право напред. Полако, стрмо нагнуте стенске формације постају прави стрми зид који сеже скоро до површине воде на средини места роњења. У овом тренутку, спуштање вреди посебно. Ронилац добија најлепши поглед на зид на дубини између 20 и 30 метара. Овде се могу дивити вертикалне глатке стене са малим превисима или избочинама. Ако се додатно потопи, што би требало да буде резервисано посебно за рониоце на технички мешани гас, зид се завршава на око 50 метара и прелази преко косог сипина. Ово карактеришу мали и велики блокови стена, грање, стабла дрвећа и једно или друго цивилизацијско смеће попут старог бицикла. Ова падина се наставља до дубине од око 100 метара, али постаје равнија према средини језера. Ронилац почиње свој успон након што достигне ознаку од 30 метара са зидом до десног рамена и стиже до краја формације на око 25 до 20 метара дубине - истакнуто место где зид скоро прави прегиб. Ако зароните даље у овом тренутку, ронилац јасно препознаје крај места роњења на 10 метара северно. Овде он узима рикверц и наставља да се пење (лево раме обале) назад ка излазу. У плитком подручју потребно је око 20-25 минута да се стигне до друге стране. У дубини воде од око 5-8 метара у пукотинама ћете наћи велике бурботе. Назад на улазној тачки можете такође посматрати једну или другу штуку у равној области. Дивно место за роњење које вреди најмање 2 или 3 зарона.